Aktualności

BPMstandard.pl używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza Twoją zgodę.

Zrozumiałem
23Lut2017

Polskie rozwiązanie podbija niemiecki rynek IT

logo webconNiemiecki rynek IT jest nie tylko największym, ale również najszybciej rozwijającym się w Europie. Równocześnie jest niezwykle trudny – panuje na nim bardzo duża konkurencja, a jego uczestnicy są bardzo wymagający. Dodatkowo, dystrybutorzy niezwykle cenią lojalność, zatem trudno jest im zaoferować taką wartość, która szybko przekona ich do zmiany. Pomimo utrudnień, firma WEBCON zdecydowała się podjąć próbę ekspansji swojej działalności do zachodniego sąsiada. 

Budowa sieci partnerskiej

Za cel działań na rynku niemieckim firma WEBCON obrała zawarcie umów z pięcioma zaangażowanymi partnerami, których doświadczenie pozwoliłoby na dotarcie i przekonanie potencjalnych klientów do korzystania z oprogramowania WEBCON BPS, a zasięg geograficzny pokryłby całość kraju. Założenie niewielkiej sieci partnerów ma swoje uzasadnienie - pozwala na większe niż w przypadku dużej sieci zaangażowanie, zarówno ze strony firmy, jak i poszczególnych partnerów.

Metoda jednej obietnicy

Początkowo widoczne były trudności z dotarciem do potencjalnych firm partnerskich – dopiero redukcja komunikatu do tzw. jednej obietnicy pozwoliła na otwarcie negocjacji. WEBCON zadeklarował, że polskie oprogramowanie pozwoli o połowę skrócić wiele dotychczasowych wdrożeń, dotyczących zarządzania procesami w firmach. Swoją tezę udowodnił podczas specjalnie przygotowanych warsztatów, na których tworzono od zera aplikacje biznesowe w oparciu o scenariusze przygotowane wcześniej przez potencjalnych partnerów. Podczas testowych wdrożeń okazywało się, że czas potrzebny na ich przeprowadzenie był skracany nawet o 80%, co ostatecznie przekonało niemieckich partnerów.

Dla części partnerów (Net at Work GmbH, VSB IT Services GmbH) WEBCON BPS będzie od początku strategicznym elementem oferty. W przypadku dużych partnerów, takich jak Vater Solution GmbH, Acando GmbH czy Fritz & Macziol GmbH – jednym z produktów w większym wachlarzu.

Warto dodać, że firmy Acando i F&M posiadają w swojej ofercie również produkty konkurencyjne, mimo to, po bliższym zapoznaniu się z WEBCON BPS nie tylko postanowiły oferować go swoim klientom, ale stworzyły też dedykowane mu zespoły sprzedażowe i zaplanowały własne kampanie marketingowe, promujące system.

 

 

 

 

 

Jesteśmy pod wrażeniem elastyczności i możliwości dostosowania WEBCON BPS. Oferując to rozwiązanie naszym obecnym i potencjalnym klientom, Net at Work zdobywa przewagę konkurencyjna na trudny rynku IT w Niemczech - przyznaje Ingo Zimmermann, Product Manager WEBCON
w Net at Work.

 

Na początek: monitorowanie cyklu życia silników do łodzi motorowych

Kolejnym ważnym krokiem są pierwsze wdrożenia, które stanowią rodzaj otwarcia drzwi („door-opener”) dla firmy na rynku niemieckim. Obecnie, pierwszy partner w Niemczech, firma Vater wdraża WEBCON BPS w dość niestandardowym obszarze zastosowania: do automatyzacji procesu monitorowania cyklu życia silników Diesla do łodzi motorowych, w firmie Neander Shark GmbH. Jest to dobry przykład tego, w jak innowacyjny sposób funkcjonuje niemiecki rynek rozwiązań IT.

 

Kolejnymi rynkami, na które WEBCON planuje rozszerzyć swoją ekspansję są Wielka Brytania i Francja, gdzie rozpoczęto już budowę sieci partnerskiej. Oprogramowanie firmy jest także dostępne na takich rynkach jak Columbia, Rumunia, czy Włochy. Co ciekawe, są to partnerstwa, które powstały z inicjatywy dystrybutorów, którzy zainteresowali się polskim BPS na międzynarodowych targach i konferencjach.